MET MEER VERTROUWEN JE WERK DOEN

Je hebt een fantastische baan…

Maar toch knaagt het. Je leidt wel die vergadering, maar toch wil je dat met minder spanning doen. Wanneer ga ik precies praten? Oh, mensen luisteren echt naar mij, formuleer ik het wel goed?

Je zit ’s avonds appjes en mails nog terug te lezen. Heb ik het wel goed verwoord?

Dit heeft alles te maken met welke gedachten jij over jezelf hebt. En als je die gedachten om kan zetten in helpende gedachten kun je met meer zelfvertrouwen de volgende meetings leiden!

Wil je weten welke gedachten jou nu tegenhouden om met meer plezier leiding te geven? Plan een gratis kennismakingsgesprek in!

Toch ben je soms onzeker over

Zij gingen je voor

Cognitieve gedragstherapie helpt je om steviger te staan

Cognitieve gedragstherapie (CGT) kan je van je onzekerheid afhelpen. CGT gaat er van uit dat klachten in stand gehouden worden door je eigen destructieve gedachten (cognities) en gedrag. Doordat we in therapie jouw gedrag en gedachten onderzoeken, bespreken en veranderen, krijg je meer zelfvertrouwen in je werk. Je leert objectiever tegen situaties aan te kijken, waarmee jouw perspectief verandert, en ook jouw gevoel en gedrag positiever worden. Cognitieve gedragstherapie is een wetenschappelijke methode sinds de jaren ’60.

Na de uitleg over CGT gaan we op zoek naar de specifieke gedachten en ideeën die jij over jezelf in je werk hebt.

Daarna gaan we deze samen onderzoeken: waar komt dit vandaan, wat is het effect van deze manier van denken, welke gedachte kun je nog meer bedenken die jou een beter gevoel geeft?

Dit schrijven we uit in gedachteschema’s. En grote kans dat we ook een mooi gedragsexperiment bedenken!

We gaan samen aan de slag. Neem een schriftje mee, want ik weet dat veel mensen het fijn vinden om veel op te schrijven. CGT werkt goed als je thuis veel oefent.