HELPENDE GEDACHTEN

Met cognitieve gedragstherapie

Hoe helpend zijn jouw gedachten?

Helpen jouw gedachten je verder? Of hebben ze op veeeeeeel van wat jij doet kritiek? Blijven ze maar rondjes in je hoofd draaien en lukt het je niet om ze van je af te zetten?

Voorbeelden van negatieve gedachten

Voorbeelden van gedachten, die we gebruiken voor de oefeningen, zijn:

Cognitieve gedragstherapie helpt je naar een positiever gevoel

Cognitieve gedragstherapie (CGT) kan je van deze negatieve gedachten afhelpen. CGT gaat er van uit dat klachten in stand gehouden worden door je eigen destructieve gedachten (cognities) en gedrag. Doordat we in therapie jouw gedrag en gedachten onderzoeken, bespreken en veranderen, nemen je psychische klachten af.

Je leert objectiever tegen situaties aan te kijken, waarmee jouw perspectief verandert, en ook jouw gevoel en gedrag positiever worden. Cognitieve gedragstherapie is een wetenschappelijke methode sinds de jaren ’60.

Zij gingen je voor...

Hoe ziet de therapie eruit?

Na de uitleg over CGT gaan we op zoek naar de specifieke gedachten die jij hebt. Daarna gaan we deze samen onderzoeken: waar komt hij vandaan, wat is het effect van deze manier van denken, welke gedachte kun je nog meer bedenken die jou een beter gevoel geeft? Dit schrijven we uit in gedachteschema’s. En grote kans dat we ook een mooi gedragsexperiment bedenken! We gaan samen aan de slag. Neem een schriftje mee, want ik weet dat veel mensen het fijn vinden om veel op te schrijven. CGT werkt goed als je thuis veel oefent.

Ben jij klaar voor meer lef en om meer kansen in je leven te benutten? Mensen komen gemiddeld 8-15 keer. Het tarief vind je hier.

Cognitieve gedragstherapie helpt bij de volgende klachten